عوامل موثر بر نرخ دلار ( ده عامل - عامل پنجم )

 

✍️محمد حسین ادیب

سطح بحران در روابط ایران و امریکا از حد معینی که بیشتر شود ، نفت واکنش نشان می دهد و قیمت نفت روند افزایشی می یابد و آمریکا این را نمی خواهد .

لذا آمریکا مراقب است بحران در روابط ایران و آمریکا وارد سطوحی نشود که قیمت نفت واکنش نشان دهد .

سطح قبلی روابط ایران و آمریکا برای قیمت نفت چیز خوبی نبود .

اگر امریکا وارد فاز انتخاباتی شود و سیاست خارجی آمریکا بر ایران تمرکز داشته باشد این به نفع ترامپ نیست لذا ترامپ با سرعت تمرکز سیاست خارجی آمریکا را از روی ایران برداشت .

عربستان دولتی بد نام است و آمریکا نمی خواهد بگونه ای در اختلافات ایران و عربستان ورود کند که در افکار عمومی این تلقی ایجاد شود که دارد از عربستان بد نام حمایت می کند لذا تلاش دارد نشان دهد به همان اندازه که از ایران دور است از عربستان نیز دور است  لذا آمریکا تلاش می کند دوگانه ای را نشان دهد از یک سو به همان اندازه که از ایران دور است از عربستان هم دور است اما به همان اندازه که به عربستان نزدیک است به ایران نزدیک نیست .

قیمت دلار رو به کاهش است و این گواه کاهش فشار آمریکا به اقتصاد ایران است ، امریکا به صورت ضعیف اما قابل تشخیص در حال کاهش فشار به اقتصاد ایران است .

امریکا تحریم مواد غذائی و دارو را تسهیل کرد .

عده ای ادعا می کنند به صورت غیر رسمی مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا در حال انجام است .

رضا میرآبیان سفیر سابق ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس : اکنون برفضای یمن یک نوع آتش بس غیر رسمی حاکم است اما سعودی ها هنوز مذاکره و آتش بس را نپذیرفته اند.

امریکا در مورد نقص تحریم نفت ایران به وسیله خارجی ها دیگر خیلی شلوغ نمی کند .

بفهمی نفهمی آمریکا مشغول تعدیل سیاست خود در ارتباط با ایران است به نظر می رسد کمی کوتاه آمده است .

این مقاله ناظر به آینده نیست و فقط شرایط امروز را نشان می دهد ، همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند .

در جاهائی که امکان اظهار نظر ممبر ها در کانال تلگرام و اینیستا گرام محمد حسین ادیب هست  لطفا ما را تایید نکنید ، اگر مطالب ما را رد می کنید همراه با راه حل باشد که اگر مطلب ما اشتباه است بنویسید مطلب صحیح چیست و راه حل کدام است

مطالب این مقاله به مفهوم تایید نرخ موجود دلار نیست و نوسانات آینده آن را هم چه رو به بالا  و چه رو به پائین نشان نمی دهد .
@adibmh

مقالات