سبد دارایی را چگونه بچینید( ده مقاله - مقاله اول )

 

✍️محمد حسین ادیب

کسانی که اصول صد گانه ذیل را در چیدمان سبد دارائی رعایت نکنند استفاده از مطالب ما باعث زیان آنها میشود، بدون رعایت این صد نکته از مطالب ما استفاده نکنید.

یک - فقط وقتی یک مسکن دارید  وارد سود گیری از اقتصاد شوید ، تنها خانه ی خود را نفروشید و با پول آن  وارد بورس شوید .

دو- هر گز  وارد شغلی که حداقل شش ماه  زیر نظر یک آدم موفق در آن رشته کار نکرده باشید ، نشوید .

سه - همیشه سه منبع درآمد داشته باشید یا سبد دارایی شما در سه بخش مختلف باشد ، همه دارایی شما در مسکن نباشد ، یا همه دارایی شما در طلا نباشد ، یا همه دارایی شما سهام نباشد .

چهار - با بیش از پنجاه درصد سبد دارایی خود وارد یک بخش نشوید ، بیش از پنجاه درصد سبد دارایی شما مسکن نباشد یا بیش از پنجاه درصد سبد دارایی شما طلا نباشد .

پنج - به امید موفقیت در بازار های سفته بازی ، شغل خود را از دست ندهید.

شش - با بیشتر از ٢٠ درصد دارایی خود وارد امور پرریسک نشوید ، امور پرریسک یعنی انتظار  بازده بالا در کوتاه مدت و بیم زیان بالا در میان مدت ، اگر تصور می کنید خرید سهمی ٥٠ درصد در یک ماه سود دارد با بیش از ٢٠ درصد دارایی خود وارد آن نشوید چون ممکن است تله باشد برای بالا کشیدن ثروت شما .

هفت - بانکها که ورشکست شوند نه برای مسکن خوب است ، نه برای دلار، نه برای سهام و نه برای طلا !؟.

هشت - دارایی خود را بگونه ای مدیریت کنید که پس از ورشکست شدن بانکها( حرکت اصلاحی بانکها ) نگویید چه کسی فکرش را می کرد ، حرکت اصلاحی یعنی اینکه بانکها دارندزیادی به مردم سود سپرده می دهند و بخشی از آن را از سپرده گذاران کلان پس می گیرند، حرکت اصلاحی بانکها در جهان شامل سپرده گذار خرد نمیشود ٥٢ درصد سپرده ها به چهار صد هزار خانواده  تعلق دارد سپرده گذار کلان یعنی اینها، این چهار صد هزار خانواده باید مالیات سپرده خود را بدهند حرکت اصلاحی بانکها تسویه حساب مالیاتی با این چهار صد هزار خانواده است !؟ .

هشت - با بیش از ٢٠ درصد دارایی خود وارد رشته ای نشوید که سود شما از محل زیان دیگری تامین میشود ( مثل سپرده گذاری در بانک ، یا سهامی که سود یک ساله آن نسبت به ارزش بازار آن کمتر از ٢٠ درصد باشد یعنی سهمی که دوران بازگشت سرمایه شما بیش از پنج سال باشد ).

نه - در هر کاری حد ضرر تعریف کنید و با رسیدن به حد ضرر از آن خارج شوید .

ده - حد ضرر را بیشتر از  ٣٠ درصد سرمایه گذاری قرار ندهید .

یازده - در اموری که نمی توانید حد ضرر را اعمال کنید با بیشتر از ٣٠ درصد دارایی خود وارد نشوید ، در بعضی از امور اگر خواستید آن را بفروشید کسی نمی خرد این رشته ایست که حد ضرر قابل اعمال نیست .

دوازده - اگر دو بند قبل را رعایت کنید هر گز در یک سرمایه گذاری ، بیش از حدود ده درصد ضرر نمی کنید اگر در یک سرمایه گذاری بیش از ده درصد از کل دارایی خود را از دست دادید دو نکته مربوط به حد ضرر را رعایت نکرده اید .

@adibmh

توجه : قوانین عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام محمد حسین ادیب

ممبر ها اگر ضمن اظهار نظر اتهامی به دیگران وارد کنند که در قوانین ایران جرم تعریف شده باشد بلاک میشوند .محمد حسین ادیب مسئولیت حقوقی آنچه در کانال تلگرام و اینیستاگرام او منتشر میشود را کاملا می پذیرد ، اما اعضا اگر می خواهند اتهام حقوقی به دیگران وارد کنند که در قوانین ایران جرم تعریف شده شخصا آستین ها را بالا زده کانال تاسیس کنند و تا دلشان می خواهد به دیگران اتهام بزنند و البته دادگاهش را هم خودشان بروند . خلاصه : اگر به اسم اظهار نظر ، اتهامی به اشخاص حقیقی و حقوقی وارد کنید که در قوانین ایران جرم تعریف شده باشد بلاک میشوید.

مقالات