پیش بینی قیمت طلا ( ده مقاله - مقاله اول )

صد طلا

 

✍️ تیم تحقیق محمد حسین ادیب

قیمت طلا در سال 1931 میلادی ، 31 دلار بود.

چرا سال 1931 به عنوان سال پایه برای طلا انتخاب میشود ؟ طلا باید همواره با سال 1931 مقایسه شود.

در سال 1931 دلار به جای پول انگلیس به عنوان ارز واسطه برای تسویه حساب های بین المللی به کار گرفته شد اما این پرسش مطرح بود که دلار فقط یک کاغذ است و چرا باید مورد مردم دنیا به آن اعتماد کنند لذا آمریکا اعلام کرد دلار کاغذ نیست و هر کس معتقد است دلار کاغذ است می تواند 31 دلار بدهد و یک اونس طلا دریافت کند .

پس آمریکا  اعلام کرد کرد دلار به خوبی طلا هست و کاغذ نیست .

این روند تا سال 1971 ادامه داشت قیمت طلا از سال 1931 به مدت چهل سال تا سال 1971 ثابت بود در سال 1971 قیمت یک اونس طلا همچنان 31 دلار بود.

عده ای قیمت طلا در ایران را با اول انقلاب مقایسه می کنند و می گویند هیچ چیز به اندازه طلا گران نشده است ، این مقایسه غلط است چهل سالی که قیمت طلا در دنیا ثابت بود در این مقایسه مد نظر قرار نمی گیرد ، قیمت طلا را باید با سال 1931 که طلا پشتوانه دلار قرار گرفت مقایسه کرد.

در 9 مقاله دیگر به مرور عوامل موثر بر نرخ طلا در بازار جهانی تحلیل خواهد شد پیام تحلیل امروز یک نکته است طلا باید با سال 1931 مقایسه شود .

خوانندگان توجه کنند در سال 1931  برابری دلار در مقابل ارز های دیگر 80 درصد کاهش یافت ، تقاضا میشود دقت شود کاهش 80 درصدی ارزش دلار در مقابل ارز های دیگر به معنای کاهش 80 درصدی قیمت طلا در سال 1931 بود و سپس این قیمت به مدت چهل سال ثابت بود به این نکته توجه شود تا بحث های بعدی حول و حوش این نقطه ادامه یابد .

@adibmh
اشتباهات محمد حسین ادیب در پیش بینی آینده :

بر اساس ضوابط موسسه رتبه سنجی شیکاگو‌ ، که چهارچوب کاری نهاد های تحقیقاتی « ریسک محور »  در دنیا را تعیین می کند ، شرکت تحقیقاتی محمد حسین ادیب  که با هدف « نمایش نقاط پر ریسک اقتصاد ایران  » تاسیس شده موظف است سالانه در 100 مورد آینده را  با تکیه بر نقاط پر ریسک ، پیش بینی و  اگر در پیش بینی آینده دچار خطا شد آن را اعلام و در معرض دید مخاطب قرار دهد ، محمد حسین ادیب اعلام می کند حد نصاب 100 پیش بینی طی 5 سال گذشته رعایت  و  در خصوص اطلاع رسانی در خصوص خطا در پیش بینی آینده ، در نیمه دوم سال 96 به مدت چهار ماه از آذر 96 لغایت اسفند 96 این کانال در پیش بینی قیمت مسکن دچار خطا شد و خطا در پیش بینی قیمت مسکن متاسفانه فقط  از فرودین 97 اصلاح شد . مخاطبین با عنایت به این خطا ، در خصوص ماندن در کانال تصمیم بگیرند ، چهار اشتباه دیگر محمد حسین ادیب در پیش بینی آینده طی 30 سال گذشته بر اساس پروتکل شیکاگو اطلاع رسانی خواهد شد .

مقالات