آینده قیمت مسکن ( ده مقاله - مقاله دوم )

 

✍️محمد حسین ادیب ( پاسخ محمد حسین ادیب به مقاله تیم تحقیق )

47 سال قبل در سن 18 سالگی به عنوان کار دانشجویی در یک شرکت بزرگ به عنوان « پادو» پاره وقت استخدام شدم

در ماه دوم بدون مقدمه به مدیر عامل گفتم :

شرکت شما سه اشکال دارد :

جنس شما را باید بخرند شما جنس تان را می فروشید .

اصفهانی ها اصطلاحی دارند که مراقب باش از « ...» طلبکار نباشی ، «...» کسی است که بدهی خود را نه منکر میشود و نه پرداخت می کند،  شما 70 درصد تولیدات شرکت را به چنین کسانی نسیه فروخته اید .

شما ضرر می کنید ، من فقط در شرکتی حاضرم کار کنم که حقوق من از محل سود شرکت پرداخت شود و نه زیان شرکت ، من فقط در بیزینس « برد برد » شرکت می کنم بیزینس شما برد باخت است سود من از محل زیان شما پرداخت میشود .

« پادوی شرکت  » مدیر عامل یک شرکت با 500 نفر پرسنل را تهدید به استعفا می کرد.

از فردا من مشاور مدیر عامل بودم .

فروش طلا بوسیله عمده فروشان طلا 10 درصد سال 96 است ( به گرم و نه ریال )

اما یک تولید کننده طلا ، فروش اش در سطح سال 96 است و اساسا تولیدات اش را تا دو ماه آینده پیش فروش کرده است ، محصولات این تولید کننده را می خرند او نمی فروشد .

طلا گران شده و مردم قدرت خرید ندارند این تولید کننده طلا ، آخرین ماشین آلات را آورده که می تواند نازک ترین و سبک تربن محصول طلا را تولید کند در کنار بهترین متخصص طراحی ، ترکیبی از جنس سبک و دیزاین بی نظیر ، باعث شده تا جنس اش را بخرند نه اینکه بخواهد بفروشد ، من در مشاوره با این شرکت به این توجه دارم که چه محصولاتی را مشتری می خرد .

آپارتمان را باید بخرند نه اینکه بخواهید بفروشید .

به نظر من 50 درصد کسانی که در مسکن شکست خورده اند در انتخاب مکان دچار اشتباه شده اند .

اگر در انتخاب مکان اشتباه کنید آپارتمان خود را باید بفروشید اگر  در انتخاب مکان درست عمل کنید آپارتمان شما را می خرند .

تهران 307 محله دارد و در 26 محله 52 درصد معاملات مسکن انجام میشود تازه در این 26 محله نیز عمده معاملات در چند خیابان تمرکز دارد ، 52 درصد معاملات تهران در 250 خیابان است .

مردم مسکن در این 26 محله را می خرند و در بقیه تهران آپارتمان را باید فروخت .

مقاله تیم تحقیق در روز قبل در خصوص « آینده قیمت مسکن » به نوعی درست بود معاملات مسکن به مرز توقف رسیده است اما در 26 محله تهران وضعیت متفاوت است ، البته این 26 محله نیز دچار کاهش معاملات شده اند اما « پارامتر خرید واحد مسکونی و نه فروش آن » همچنان تاثیر گذار است .

مقالات