ده نکته کلیدی برای پیش بینی آینده

 

از : محمد حسین ادیب

چرا پول درآوردن در ایران غیر از پول دار شدن است ؟

چرا مردم ایران نتوانستند افزایش نرخ ارز را پیش بینی کنند و به دلار ؛ ارزش سپرده شان در بانک یک سوم سابق شد ؟

چرا بسیاری در ایران طی دو سال اخیر از طبقه دو به طبقه سه ، رانده شدند ؟ علت یک چیز است ؛ سیاست به شدت انبساطی پولی ؛ سیاست به شدت انبساطی پولی به فقیر شدن  نود و هشت درصد مردم می انجامد.

تا ایرانی آثار سیاست به شدت انبساطی پولی را درک نکند قادر به پیش بینی آینده نیست ، ایرانی تا سیاست انقباضی پولی را نفهمد نمی تواند جلوی فقیر شدن خود را بگیرد.

در ده مقاله بسیار کوتاه آثار سیاست به شدت انبساطی پولی و تاثیر آن در فقیر شدن نود و هشت درصد مردم توضیح داده میشود.

به کمک این ده مقاله آینده را می شود پیش بینی کرد. سیاست انبساطی پولی یعنی چه ؟ اول باید تعریف نقدینگی را بدانیم ، نقدینگی میزان سپرده مردم در بانک و اسکناسی است که مردم در جیب شان بیرون از بانک دارند ، نود و نه درصد نقدینگی ، سپرده مردم در بانک است.

اگر کسی رشد نقدینگی در کشور های مختلف را با هم مقایسه نکند سیاست انبساطی پولی را نمی فهمد.رشد نقدینگی در کشور های مختلف نسبت به سال  دو هزار و هشت :

ژاپن : چهل درصد
انگلیس : چهل و پنج درصد
منطقه یورو : پنجاه و پنج درصد
آمریکا : نود درصد
کره : صد درصد
کانادا : صد و شش درصد
ترکیه : چهار صد و شصت درصد
ایران : هزار و صد و پنجاه درصد

نتیجه گیری:
گفته شد نود و نه درصد نقدینگی ، سپرده بانکی است چرا سپرده بانکی در ایران نسبت به یازده سال قبل یازده برابر شده اما در کره فقط دو برابر شده ؟

علت رشد سپرده  در ایران سود بالائی است که بانکها در ایران به سپرده می دهنددر دنیا سود سپرده کمی بالای صفر است.آیا این روش ایران صحیح است و بقیه دنیا بانکداری نمی دانند ؟

اگر بانکهای ایرانی بلدند ثروت ایرانی را در یازده سال یازده برابر کنند نباید بقیه بانکهای جهان بیایند از ایرانی درس بانکداری یاد بگیرند ؟

در نه مقاله بعدی نشان می دهم که ایرانی بانکداری بلد نیست و علت گران شدن ارز و بی ارزش شدن ثروت ایرانی این نوع بانکداری است.لغت تخصصی اش یک جمله میشود :  ایران به شدت سیاست انبساطی پولی دارد و ژاپن به شدت سیاست انقباصی پولی.

فقط از طریق فهمیدن سیاست انبساطی و انقباضی پولی می توان آینده را پیش بینی کرد. منتظر مقاله دوم باشید.
 

مقالات